Van goed naar beter
Excellente dienstverlening, dat is ons doel. Het leidend thema binnen Irado is daarom ‘Van goed naar beter’. We werken op verschillende manieren aan deze ambitie.
Introductie Lean – Weekstart – OBEYA
In 2022 introduceerden we Obeya. Obeya is Japans voor ‘grote kamer’. In onze kantine hebben we een – denkbeeldige – Obeya-kamer ingericht. Hier presenteren we wekelijks de status en voortgang van de belangrijkste bedrijfsprocessen en grootste verbeterprojecten. In Obeya hebben we de Lean-methodiek en cultuuraspecten van onze organisatie samengebracht. Onder begeleiding van consultancybureau LCG zijn wij met de Lean-driehoek klant-medewerkers-kosten onze jaardoelstellingen gaan concretiseren. Zo kunnen middelmanagement en medewerkers met concrete doelstellingen werken.
Projectmatig werken – tweedaagse trainingen
Binnen Irado vinden steeds meer (interne) projecten plaats. Wij vinden het belangrijk om onze in- en externe dienstverlening naar gemeenten en andere opdrachtgevers vanuit een integrale invalshoek te benaderen en aan te pakken. Daarom is er in 2022 een tweedaagse training projectmatig werken voor leidinggevenden en projectmedewerkers georganiseerd onder leiding van Schouten & Nelissen.
Datagedreven – samenwerking IT: ADI – A voor aansturing werkprocessen
De samenwerking met onze collegabedrijven ACV en DAR wordt voortgezet. Zo kijken we of we onze krachten op ICT-gebied kunnen bundelen. Dit idee is enkele jaren geleden ontstaan naar aanleiding van de doorontwikkeling of vervanging van het ERP-pakket Clear. We zagen destijds dat softwareprogramma’s weliswaar meegroeien met ontwikkelingen binnen de branche, maar dat de ontwikkelingen op het gebied van digitalisering en automatisering vele malen sneller gaan.
