menu

Proef met etensresten scheiden in Schiedam West

U woont in een etagewoning in Schiedam West en neemt daarom deel aan de proef met etensresten scheiden. De meest gestelde vragen aan onze klantenservice beantwoorden we onderstaand.

Heeft u andere vragen, neemt u dan contact op met onze klantenservice: info@irado.nl of bel met 010 – 262 1000.

Veelgestelde vragen

  • Proef met etensresten scheiden in Schiedam West

    Waarom ontvang ik brieven over deze proef?

    De gemeente wil zoveel mogelijk stimuleren dat gfe apart wordt ingezameld en niet in het restafval terecht komt. Hiervoor doet zij mee aan een landelijke proef.

    Waarom krijg ik wel brieven over de proef en mijn buren niet?

    De proef richt zich op heel Schiedam West en in feite doet ieder huishouden mee aan de proef. Echter niet iedereen ontvangt een brief, of dezelfde brief. De huishoudens die wel of geen brief ontvangen, worden willekeurig gekozen. Dat is onderdeel van de proef.

    Mijn buren hebben een hele andere brief gekregen. Hoe kan dat?

    De proef is er op gericht om mensen zoveel mogelijk gfe afval apart te laten inzamelen. Dit wordt met verschillende communicatiemiddelen getracht te realiseren. De verschillende brieven maken daar onderdeel van uit.

    Hoe lang duurt de proef?

    De proef is in de zomer van 2018 gestart en loopt door tot de zomer van 2019.

    In mijn brief staat dat de opbrengst van de container bij mij slecht is, terwijl ik heel veel gfe afval breng. Hoe kan dat? 

    De gewichten in de brief betreffen een gemeenschappelijk behaald resultaat, van zowel u als andere bewoners in uw buurt. Als u al gfe apart scheidt, is dat heel goed. Ga zo door.

    Ik heb helemaal geen biobakje ontvangen voor in mijn keuken. 

    De biobakjes zijn bij u in de wijk huis aan huis uitgedeeld, maar mogelijk heeft u dit moment gemist. Wenst u een biobakje, of is uw biobakje kapot, dan kunt u bij Irado aan de Fokkerstraat 550 een biobakje ophalen.

    Ik kan de gfe container bij mij in de straat niet openen met mijn pas. Mag ik een nieuwe pas? 

    Als uw pas niet reageert op de container, belt u dan even met Irado 010-262 1000 Dan regelen wij dit voor u. U heeft geen aparte nieuwe pas nodig.