menu

Chippen van minicontainers GFT en papier/karton

Vanaf 21 september 2020 worden in Vlaardingen de minicontainers voor Groente-, Fruit- en Tuinafval (GFT) en voor oud papier/karton geregistreerd via een chip en een adressticker op de container. Het registeren is noodzakelijk om de minicontainers en het legen ervan beter te kunnen beheren. En zo kunnen we u sneller helpen als er iets is met uw minicontainer. Bewoners met een minicontainer voor GFT en papier/karton ontvangen een brief met informatie over het chippen van de minicontainers.

Wanneer worden de minicontainers gechipt?

Vanaf 21 september tot 24 oktober worden de containers fasegewijs en per straat/buurt gechipt:

  • De minicontainer GFT: op de inzameldag GFT die in de brief staat vermeld.
  • De minicontainer papier/karton: op de inzameldag papier/karton die in de brief staat vermeld.

 

Chippen in 3 stappen:

Plak de stickers op de deksel van uw minicontainers
In de brief zitten twee stickers. Plak deze op de deksel van de minicontainer. Let erop dat u de juiste sticker op de juiste containerdeksel plakt. Heeft u geen minicontainer voor GFT of voor oud papier/karton? Dan kunt u de sticker als niet verzonden beschouwen.

 

Zet op de aangegeven dagen de juiste minicontainer vóór 07:30 uur aan de straat
Bovenaan de door u ontvangen brief en op de stickers staat wanneer u uw minicontainer voor GFT en oud papier/karton aan de straat moet zetten. Het maakt niet uit of de minicontainer vol of niet vol is. Zet de minicontainer vóór 07:30 uur aan de straat. Lukt u dit zelf niet? Vraag uw buren of vrienden dit te doen.

 

Haal uw minicontainer op wanneer de container gechipt is
Op de aangegeven dagen legen we eerst uw minicontainer voor GFT of oud papier/karton. Het chippen doen we zo snel mogelijk daarna, maar daar kan enige tijd tussen zitten. Het kan zelfs gebeuren dat we dit de dag erna pas kunnen doen. Haal uw minicontainer dus nog niet weg wanneer deze nog niet gechipt is. Hoe ziet u of uw container gechipt is? Dan zit er een witte sticker met een barcode op de linkerzijkant van uw minicontainer.

Met deze drie stappen helpt u ons uw minicontainers te chippen, waarvoor dank!

Is uw minicontainer op de genoemde dag niet gechipt? Laat hem dan ook de volgende werkdag aan de straat staan. De container wordt alsnog gechipt!

 

Waarom chippen?

Dit is noodzakelijk om de minicontainers in toekomst beter te kunnen beheren. Zo kunnen we u ook snel helpen als er iets mis is met uw container. De chip wordt gekoppeld aan het woonadres en niet aan de bewoner(s). Neem daarom de container niet mee als u verhuist en laat de chip s.v.p. zitten.

Door wie wordt de containers gechipt?

Een extern bureau, DVL, is ingeschakeld om het registeren en chippen van de containers te verzorgen.

Heeft u vragen?

Kijkt u hieronder voor de antwoorden op de meest gestelde vragen over het chippen. Staat uw vraag er niet bij, neemt u dan contact op met de helpdesk van DVL via het gratis telefoonnummer: 0800-3500100.
Dit kan op werkdagen tussen 8.30 en 17.00 uur. Of stuur een e-mail naar: vlaardingen-irado@dvlmilieu.nl

Heeft u na 14 oktober nog geen brief over het chippen ontvangen, maar heeft u wel minicontainer(s)? Neemt u dan ook contact op met DVL.

 

 

Veelgestelde vragen

  • Chippen minicontainers GFT en oud papier/karton

    Hoe zie ik dat mijn minicontainer gechipt is?

    Dan zit er een witte sticker met barcode op de linkerzijde van uw minicontainer.

    Wat doe ik als mijn minicontainer op de genoemde dag niet is gechipt?

    Laat de container dan nog de volgende werkdag aan de straat staan. De container wordt dan de volgende dag gechipt.

    Wat als ik een brief voor het chippen heb ontvangen, maar geen container(s) voor GFT en papier/karton heb?

    Belt u dan met de helpdesk van DVL die het chippen van de containers verzorgt: 0800 – 3500100. Zij passen dit dan aan in het systeem. De bijbehorende stickers kunt u in de prullenbak gooien.

    DVL is bereikbaar van ma t/m vrij van 8.30 – 17.00 uur.

    Wat doe ik met de gechipte minicontainer als ik ga verhuizen?

    De chip op de minicontainer wordt gekoppeld aan het het woonadres en niet aan de bewoner(s). Neem daarom de container(s) niet mee als u verhuist en laat de chip zitten.

    Wat houdt het registreren van mijn container in?

    Uw minicontainer wordt voorzien van een adressticker en een chip. Dit helpt Irado bij het containerbeheer. En zo kunnen we u sneller helpen als er iets mis is met uw minicontainer.

    Wat als er iets stuk is aan mijn huidige minicontainer(s)?

    Bent u al in het bezit van een minicontainer en is deze stuk? Tijdens het registreren wordt een controle uitgevoerd op kapotte containers. Deze worden direct vervangen. Mocht u dit op voorhand al willen aangegeven neem dan contact op met de klantenservice van DVL :

    Telefoon 0800-35 00 100
    Dat kan op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur.
    of stuur een  e-mail naar:  vlaardingen-irado@dvlmilieu.nl