Melding maken

Is er een container in de wijk stuk of vol? Is je container niet geleegd? Is er op straat iets dat kapot of opgeruimd moet worden? Dat kun je melden bij Irado.

Meldingen lossen we graag voor je op. Schriftelijke/digitale meldingen verwerken we op werkdagen tussen 8.00 – 16.30 uur. Maak gebruik van het meldingsformulier van jouw gemeente om een melding te maken.

Hoelang het duurt voor de melding wordt opgelost hangt af van het soort melding. Veel meldingen hebben een afhandelingstermijn van 3 werkdagen. Bij weersomstandigheden zoals extreme kou, sneeuw of storm, kan het langer duren voordat een melding is opgelost. Ook wordt veel onderhoud aan de openbare ruimte in vaste rondes en op vaste data gedaan.

Je kunt ook een melding doen via de gratis app die je kunt downloaden op de website van BuitenBeter. Deze meldingen komen binnen bij de gemeenten en worden vervolgens doorgestuurd naar bijvoorbeeld Irado. Daardoor kan het langer duren voordat deze meldingen zijn opgelost.

Bel dan 010-262 1000. Na 16.30 uur en in het weekend worden de telefonische meldingen automatisch doorgeschakeld naar de wachtdienst.

Voor overige meldingen, tips over je buurt of een compliment geven kun je contact opnemen met onze klantenservice.

Ik heb een vraag

Heb je een vraag over een specifieke container? Vermeld dan ook het containernummer. Dat helpt bij een snellere afhandeling van de melding.