Melding maken
Is er een container in de wijk stuk of vol? Is je container niet geleegd? Heb je problemen met de afvalpas? Dat kun je melden bij Irado.
Meldingen over afval
Meldingen over afval in de openbare ruimte lossen we graag voor je op. Schriftelijke/digitale meldingen verwerken we op werkdagen tussen 8.00 – 16.30 uur.
Hoelang het duurt voor de melding wordt opgelost hangt af van het soort melding. Veel meldingen hebben een afhandelingstermijn van 3 werkdagen. Bij weersomstandigheden zoals extreme kou, sneeuw of storm, kan het langer duren voordat een melding is opgelost. Ook wordt veel onderhoud aan de openbare ruimte in vaste rondes en op vaste data gedaan.
De gemeente Capelle biedt voor meldingen in de openbare ruimte de app Buiten Beter aan. Meldingen over afval kun je het beste rechtstreeks bij Irado doen. De meldingen van Buiten Beter worden doorgestuurd naar de gemeente die het vervolgens doorstuurt naar bijvoorbeeld Irado. Daardoor kan het langer duren voordat meldingen zijn opgelost.
Neem contact op met Handhaving van de gemeente Capelle via telefoonnummer: 010 28 48 111.
Voor overige meldingen, tips over je buurt of een compliment geven kun je contact opnemen met onze klantenservice.
Heb je een vraag over een specifieke container? Vermeld dan ook het containernummer. Dat helpt bij de behandeling van de melding.