Ik heb een toegangspas voor ondergrondse containers (nodig)

In Schiedam gaan ondergrondse containers alleen nog open met een toegangspas. Lees alles wat u moet weten over het gebruik van de toegangspas.

In Schiedam gaan de ondergrondse containers voor restafval alleen nog open met een toegangspas. We hebben voor beveiligde containers gekozen om het illegaal dumpen van bedrijfsafval tegen te gaan. En we kunnen u nog beter van dienst zijn: het systeem waarschuwt ons als de container bijna vol is, zodat we hem op tijd kunnen legen.

Klik op de publicatie om deze te vergroten.

Hoe krijg ik een (nieuwe) toegangspas?

Ieder huishouden in Schiedam dat gebruik maakt van een ondergrondse container, heeft één toegangspas ontvangen mét handleiding. Heeft u geen toegangspas ontvangen, bent u deze verloren, of is deze kapot? Vult u dan het aanvraagformulier volledig in.

Ik heb nog een vraag over de toegangspas

Heeft u na het lezen van de handleiding nog vragen over de toegangspas? Kijk dan ook eens bij de veelgestelde vragen. Staat het antwoord op uw vraag er niet bij, neem dan contact op met onze Klantenservice.

Veelgestelde vragen

Ik heb een vraag over de ondergrondse container met toegangspas in Schiedam

Waarom is er voor toegangscontrole op ondergrondse containers gekozen?

De gemeente Schiedam en Irado hebben voor de invoering van toegangscontrole (het systeem met pasjes) gekozen om een aantal redenen. Door het invoeren van pasjes wordt het illegaal in de container dumpen van afval voorkomen en wordt het mogelijk volle containers te voorkomen. Wij krijgen namelijk een signaal als de container bijna vol is. Door deze maatregelen worden kosten bespaard wat een gunstig effect heeft op de afvalstoffenheffing die door de bewoners wordt betaald. Daarnaast is het door de toegangscontrole mogelijk geworden dat een containerstoring automatisch bij Irado wordt gemeld zodat wij storingen sneller kunnen verhelpen.

Moet ik straks gaan betalen voor het afval dat ik in de container doe?

Nee. U betaalt afvalstoffenheffing aan de gemeente. U hoeft niet extra te gaan betalen voor het afval dat u met de pas in de container doet. De invoering van het pasje is bedoeld om illegaal dumpen van afval in de container en volle containers tegen te gaan (wij krijgen een signaal als de container bijna vol is) en om storingen aan de container sneller te signaleren.

Wat gebeurt er met mijn gegevens op de toegangspas?

De gegevens zijn gekoppeld aan het adres en niet aan personen. Irado doet niets met deze gegevens. Het is dus niet zo dat als u vaker vuil stort uw belasting omhoog gaat of dat u extra moet betalen als u bijvoorbeeld meer stort dan uw buurman

Er is afval/grofvuil naast de ondergrondse container geplaatst, wat nu?

Maak van bijplaatsing van afval of grofvuil altijd melding bij de gemeente via telefoonnummer 14010. Het afval wordt opgeruimd en er wordt onderzocht waar het vandaan komt.

Ik ben nieuwe bewoner op dit adres, hoe kom ik aan een toegangpas?

Vult u, voor het aanvragen van de toegangpas, dit formulier in. U ontvangt van ons bericht over de toegangspas.

Ik ben mijn toegangspas kwijt, wat nu?

Als u uw toegangspas bent verloren, kunt u dit Aanvraagformulier toegangspas invullen. Wij blokkeren uw oude pas en vragen een nieuwe voor u aan. Hiervoor kunnen kosten in rekening worden gebracht. Wij sturen de nieuwe per post naar uw huisadres.

Kan ik nog een extra toegangspas aanvragen?

Ieder huishouden krijgt één toegangspas. Alleen als u kamers verhuurt kunt u evenveel passen aanvragen als het aantal kamers waarvoor u een verhuurvergunning heeft. Neem voor het aanvragen van extra toegangspassen contact op met de Klantenservice op 010-262 1000.

Mijn toegangspas is kapot, wat nu?

Is uw toegangspas kapot, dan krijgt u van onze een nieuwe. U kunt dit formulier invullen. Wij blokkeren uw oude pas en vragen een nieuwe voor u aan. Hiervoor kunnen kosten in rekening worden gebracht. Wij sturen de nieuwe pas per post naar uw huisadres.

De container gaat niet open, wat nu?

Het kan zijn dat de container al beveiligd is en u nog geen pas heeft ontvangen, neemt u dan contact op met de Klantenservice op telefoonnummer 010-262 1000.

Gaat de container ook niet open met uw toegangspas, kan er een storing zijn in het systeem. Er verschijnt dan een melding in het beeldscherm op de container.

Kan ik een voorkeur aangeven voor een ondergrondse container?

Ja, u kunt een voorkeur voor een ondergrondse container aangeven bij onze Klantenservice op telefoonnummer 010-262 1000. We bekijken uw verzoek en proberen altijd de dichtstbijzijnde container aan u toe te wijzen.

Ik heb geen toegangspas ontvangen, wat moet ik doen?

Is uw ondergrondse container al beveiligd maar heeft u nog geen toegangspas ontvangen? Vult u dit formulier in. Onze medewerkers gaan na hoe dit heeft kunnen gebeuren en lossen het probleem voor u op.

    Meer informatie

    Achternaam:*

    Voorletters:*

    Heer/mevrouw:*

    Email:*

    Telefoon:*

    Straat:*

    Huisnummer + toevoeging:*

    Postcode:*

    Woonplaats:*

    Reden aanvraag:*

    ik ontvang graag een kopie van dit bericht